سیر سیاه چیست

سیر سیاه چیست

در حال حاضر سیر سیاه یکی از جدیدترین عناوینی است که در حوزه ی محصولات سلامت محور، طب سنتی و مکمل های غدایی ارگانیک در ایران مطرح شده است و خیلی ها کم و بیش با نام آن برخورد داشته اند. در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را به طور کامل با این محصول ارزشمند و پر خاصیت آشنا کنیم و علاوه بر اینکه توضیح خواهیم داد سیر سیاه چیست، با خواص سیر سیاه و طریقه ی مصرف سیر سیاه هم بیشتر آشنا خواهیم شد. در ادامه نیز به خواص سیر سیاه برای زود انزالی و لاغری اشاره خواهیم کرد.

سیر سیاه چیست ؟

اگر بخواهیم به زبان بسیار ساده توضیح دهیم که سیر سیاه چیست باید بگوییم که سیر سیاه یا Black Garlic در واقع از تخمیر سیر سفید تازه به دست می آید.
برای تهیه ی سیر سیاه، سیر سفید تازه و خام را به مدت ۳ ماه درون دستگاههای مخصوص و در درجه حرارت بین ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد و رطوبت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد قرار می دهند و بعد از پایان این مدت، رنگ سیر سیاه شده، مزه ی آن ترش و شیرین (ملس) میشود و بوی تند آن هم از بین می رود.
درواقع سیاه شدن رنگ سیر بر اثر تخمیر شدن آن اتفاق می افتد و هیچ ماده ی خارجی افزودنی دیگری در تغییر رنگ آن نقشی ندارد.

همه ی ما می دانیم که سیر تازه ی خام به عنوان یک ماده ی غذایی بی نظیر و با خواص و فواید فراوان در دنیا شناخته می شود که سرشار از آنتی اکسیدان ها، آنتی بیوتیک ها و خواص آنتی ویروسی است اما خوب است بدانید که سیر سفید هیچ گاه به طور صد در صد در بدن جذب نمی شود و بخشی از آنتی اکسیدان ها و خواص موجود در آن کاملا از بدن دفع شده و بدن ما توانایی جذب آن ها را ندارد.

خواص سیر سیاه

جالب است بدانید که بر اثر تخمیر شدن سیر و تبدیل شدن آن به سیر سیاه، آنتی اکسیدانهای موجود در سیر افزایش پیدا کرده و بسیاری از ترکیبات مهم و ناپایدار موجود در سیر خام از جمله آلین و آلیناز که مواد تشکیل دهنده ی آلیسین هستند و توانایی جذب بالا در بدن را ندارند نیز به موادی با خاصیت آنتی اکسیدان قوی از جمله اِس اَلیل سیستین یا همان SAC تبدیل می شنود که از جمله آنتی اکسیدان های قوی و پایدار به حساب آمده و به طور صد در صد جذب بدن خواهند شد.

یکی دیگر از خواص سیر سیاه که به لطف تبدیل شدن آلیسین به SAC در آن شدت می گیرد برطرف کردن رادیکال های آزاد آن هم به شکلی کاملتر و گسترده تر به نسبت سیر  سفید در بدن است. در واقع SAC یک تصفیه کننده قوی رادیکال آزاد بوده که مصرف منظم آن می تواند تاثیر زیادی بر عدم ابتلا به بیماری ها و اختلالاتی داشته باشد که بر اثر وجود رادیکال های آزاد در بدن پدیدار می شوند که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست
  • چین و چروک
  • سفید شدن مو
  • ریزش مو
  • سرطان
  • بیماری های خود ایمنی
  • بیماری‌های سیستم عصبی مرکزی مانند آلزایمر و زوال عقل
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • آّب مروارید
  • انواع دیابت

همچنین به وجود آمدن SAC در سیر سیاه می تواند مانع از التهابات سیستم عصبی در بدن نیز بشود.

همان طور که پیشتر به آن اشاره کردیم تخمیر شدن سیر سفید، علاوه بر تغییر رنگ منجر به بوجود آمدن خواص و فواید پایدارتر و قویتری نیز در سیر می شود. یکی دیگر از خواص سیر سیاه به وجود آمدن آمینو اسیدهایی مانند اس الیل مرکپتوسیستین، پولی فنول، فلاونوئید، ترکیبات لیپیدی و ترکیبات ارگانیک حاوی سولفور می باشد و آنتی اکسیدانهای دیگری مانند سلنیوم را نیز افزایش می دهد.

نکته ی مهم دیگر در رابطه با فواید سیر سیاه این است که  سیر سیاه در مقایسه با سیر سفید، آب و رطوبت کمتری دارد که این موضوع منجر به بهبود و تقویت خواص غذایی و آمینو اسیدهای موجود در آن شده و هضم آن را بسیار ساده تر می کند و مصرف آن حتی برای افرادی که مزاج گرمی دارند بسیار مناسب بوده و آن ها را اذیت نخواهد کرد.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در رابطه با خواص سیر سیاه ارزش غذایی آن است که به نسبت سیر سفید بسیار بیشتر و قابل توجه تر بوده چرا که بر اثر تخمیر شدن سیر، پروتئین، فیبر و مواد معدنی خاصی مانند زینک، پتاسیم، منیزیم، آهن، منگنز، فسفر و سلنیوم موجود در سیر افزایش پیدا می کند از طرفی سیر سیاه در مقایسه با سیر سفید PH پایینتری دارد و به دلیل از بین رفتن سولفور در آن بوی تند سیر سفید را نیز نداشته و به راحتی و بدون محدودیت می توان از آن در طول روز استفاده کرد

در نتیجه خواص سیر سیاه به طور طبیعی بسیار بیشتر از سیر سفید می باشد که منجر به افزایش فواید سیر سیاه در مقایسه با سیر سفید و افزایش اثر بخشی آن می شود و مصرف آن را برای طیف وسیعی از بیماری ها و اختلالات که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد موثر می کند.

خواص سیر سیاه به وجود آمده بر اثر تخمیر شدن سیر باعث می شود تا مصرف آن بر طیف وسیعی از بیماری ها تاثیرات پیشگیرانه و کمک درمانی قابل قبول و قابل توجهی داشته باشد که مهمترین این بیماری ها را می توانید در زیر مشاهده کنید:

  • دیابت نوع دوم (سیر سیاه مقاومت طبیعی بدن به انسولین را کاهش می دهد)
  • سرطان
  • بیماری های قلبی و عروقی از جمله فشار خون بالا و کلسترول
  • چاقی
  • بیماری ها و مشکلات کبدی
  • آرتریت و روماتوئید
  • بیماری های خود ایمنی
  • بیماری های ریوی
  • انواع حساسیتها
  • انواع التهابات درونی بدن
  • آلزایمر
  • بیماریهای مغز و اعصاب و عملکرد و ادراک ذهن
  • بیماری های ویروسی
  • عفونت های رحمی

همچنین مصرف سیر سیاه می تواند ویروس ها، قارچ ها، باکتری ها و میکرو ارگانیسمهای مضر درون بدن را کاهش داده و با از بین بردن عفونت های داخلی بدن به تقویت سیستم ایمنی کمک بسیار زیادی بکند.

از آنجایی که سیر سیاه به لحاظ اندازه و شکل ظاهری شبیه به سیر سفید می باشد طریقه ی مصرف سیر سیاه هم مانند سیر سفید بوده یعنی به راحتی می توان حبه های سیر سیاه را بعد از کندن پوسته ی رویی آن به راحتی میل کرد و از تمام خواص ارزشمند آن بهره مند شد اما نکته ی قابل توجه این است که جویدن سیر بسیار بهتر از قورت دادن درسته ی آن می باشد چرا که هضم و جذب آن را در سیستم گوارش ساده تر می کند در نتیجه بهترین طریقه ی مصرف سیر سیاه جویدن آن در دهان و قورت دادن آن می باشد و به دلیل از بین رفتن بوی تند سیر در سیر سیاه نیازی به نگرانی در رابطه با بو گرفتن دهان بر اثر مصرف آن وجود نخواهد داشت.
همچنین مقدار و اندازه ی دقیق مصرف با بررسی شرایط مصرف کننده توسط مشاورین ما در سایت Ganuderma.ir تعیین خواهد شد.

سیر سیاه و لاغری؛ خواص سیر سیاه برای لاغری

یکی از اصلی ترین ویژگی های مصرفی سیر سیاه، تاثیر قابل قبول و قابل توجه آن بر روی چربی سوزی و لاغری می باشد که در نتیجه منجر به آن شده که بسیاری از افراد لاغری با سیر سیاه را در دستور کار خود قرار داده و از سیر سیاه برای لاغری در رژیم غذایی خود بهره ببرند.
در ادامه توضیح خواهیم داد که لاغری با سیر سیاه چگونه اتفاق می افتد و تاثیر سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری به چه صورت خواهد بود همچنین طریقه ی مصرف سیر سیاه برای لاغری را باهم بررسی کرده و راجع به قیمت سیر سیاه لاغری هم اطلاعاتی کسب خواهیم کرد.

قبل از هر چیز اجازه دهید که کمی دقیق تر با مفهوم چاقی آشنا شویم تا متوجه شویم که چاق شدن دقیقا از چه زمانی در بدن یک فرد شروع می شود، پیشرفت می کند و به یک حد نامتعارف و بحرانی می رسد.

هر آن چیزی که ما به عنوان یک ماده ی خوراکی در طول شبانه روز می خوریم و یا می نوشیم دارای یک انرژی مشخص و معین می باشد که آن را با نام کالری می شناسیم. این انرژی ها توسط سلول ها و به واسطه ی فعل و انفعالاتی در درون بدن که آن را با نام متابولیسم می شناسیم برای تامین انرزی مورد نیازمان مصرف می شود.
هر چقدر متابولیسم بالاتری داشته باشیم بدنمان مقدار بیشتری از این انرژی آزاد شده را استفاده خواهد کرد و برعکس هرچقدر متابولیسم پایینتری داشته باشیم کمتر از این انرژی آزاد شده استفاده کرده و مقدار مازاد آن به شکل چربی در بدن ذخیره می شود که این نقطه ی آغاز چاقی در بدن فرد می باشد.

در نتیجه قدم اول برای لاغر شدن این است که متابولیسم بدن را افزایش دهیم تا مواد غذایی وارد شده به بدنمان بجای ذخیره شدن سوزانده شده و تبدیل به چربی نشوند.
یکی از دلایل اصلی مناسب بودن سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری در واقع این موضوع می باشد که مصرف سیر سیاه دکتر بیز متابولیسم بدن را به طور چشمگیری افزایش داده و منجر به بالا رفتن سوخت و ساز در درون بدن می شود در نتیجه مصرف منظم این محصول می تواند تا حد قابل قبولی از ذخیره شدن چربی های بیشتر در بدن جلوگیری کرده و مانع از چاقتر شدن بشود.

قدم بعدی پس از اینکه با افزایش متابولیسم و بالا بردن سوخت و ساز بدن، جلوی چاقتر شدنمان را گرفتیم این است که چربی هایی که از قبل در بدنمان ذخیره شده است را از بین ببریم.
نکته ی مهم دیگری که لاغری با سیر سیاه را امکان پذیر می کند و مصرف سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری را موثر می کند قدرت چربی سوزی آن می باشد. طبق مطالعاتی که بر روی سیر سیاه صورت گرفته مشخص شده است که مولفه های موجود در این خوراکی ارزشمند می تواند منجر به سست شدن و در نتیجه از بین رفتن پیوند بین چربی های ذخیره شده در بدن مخصوصا در ناحیه ی شکم و پهلو بشود.
در نتیجه با سست شدن پیوند میان چربی ها و ضعیف شدن توده های لیپیدی ذخیره شده، چربی سوزی خیلی سریعتر، راحتتر و در حجم گسترده تری در بدن اتفاق می افتد

همچنین سیر سیاه می تواند در کاهش کلسترول بد و پاکسازی کبد و برطرف کردن کبد چرب که از عوارض چاقی به حساب می آید بسیار موثر باشد چرا که سیر سیاه منبع غنی آنتی اکسیدانهایی است که به طور کامل در بدن جذب می شوند و در نتیجه سرعت بازسازی سلولی را در بدن افزایش می دهند

پس می توان با خیال راحت گفت که لاغری با سیر سیاه نه تنها امکان پدیر است بلکه با توجه به تاثیرات گسترده ی آن در بدن به بهترین شکل می تواند از بازگشت چاقی هم جلو گیری کرده و لاغری به دست آمده را تثبیت کند. البته استفاده از سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری نیازمند دانستن اصولی و صحیح طریقه ی مصرف سیر سیاه برای لاغری هم هست که توسط مشاورین ما به مشتریان عزیز به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

اما نکته ی مهم بعدی که باید به آن توجه کرد قیمت سیر سیاه لاغری می باشد چرا که بسیار مشاهده شده که این محصول با قیمت های مختلف و متفاوتی به فروش می رسد و این سوال را به وجود می آورد که این تفاوت قیمتی از کجا می آید و دلیل آن چیست البته این اختلاف قیمت در سایر محصولات شرکت بیز هم مشاهده می شود.
مهمترین نکته ای که در این مورد باید بدانیم این است که تمامی محصولات سلامت محور شرکت بیز از جمله سیر سیاه جزء محصولات انحصاری و تخصصی شرکت بیز می باشند که تماما با یک قیمت مصوب و مشخص تولید و عرضه می شوند پس در نتیجه قیمت اصلی این محصولات دقیقا همان چیزیست که به صورت رسمی توسط خود شرکت بیز اعلام شده است و در داخل وبسایت رسمی این شرکت قابل مشاهده است.

پس در نتیجه قیمت سیر سیاه لاغری نمی تواند متغیر باشد و هر قیمتی چه بیشتر و چه کمتر که با قیمت اصلی محصول مغایرت داشته باشد به احتمال زیاد یا محصول اصلی شرکت بیز نیست و دستکاری شده است و یا محصولات تاریخ گذشته ی این کمپانی می باشد که توسط افراد سودجو فروخته می شود.

خواص سیر سیاه برای زود انزالی

یکی از موضوعاتی که در رابطه با سیر سیاه بسیار به آن پرداخته می شود و تبلیغات گسترده ای هم مخصوصا در فضای مجازی در رابطه با آن انجام می شود، تاثیر و خواص سیر سیاه برای زود انزالی می باشد که در ادامه سعی می کنیم به طور کامل موضوع سیر سیاه و زود انزالی را بررسی کرده و به فواید سیر سیاه برای زود انزالی خواهیم پرداخت و همچنین به این سوال که آیا سیر سیاه برای زود انزالی مفید است پاسخ می دهیم پس با ما همراه باشید.

سیر سیاه و زود انزالی

همانطور که پیش تر گفتیم موضوع سیر سیاه و زود انزالی یکی از پرکاربردترین عناوینی است که در رابطه با سیر سیاه به کار برده می شود و افراد بسیاری مخصوصا در فضای مجازی از جمله پیج های اینستاگرامی به خواص سیر سیاه برای زود انزالی اشاره کرده و این سوال را در ذهن مخاطب به وجود می آورند که آیا سیر سیاه برای درمان زود انزالی مفید است یا خیر.
برای پاسخ به این سوال ابتدا باید با ماهیت زود انزالی بیشتر آشنا شویم.

زود انزالی در واقع به مواردی گفته می شود که انزال کمتر از ۱ دقیقه بعد از دخول در واژن اتفاق بیفتد که البته اشکال مختلفی هم دارد و به طور کلی به سه دسته ی خفیف، متوسط و شدید تقسیم بندی می شود.

  • زود انزالی خفیف زمانی است که انزال بین ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه بعد از دخول واژنی اتفاق بیفتد
  • زود انزالی متوسط زمانی است که انزال بین ۱۵ ثانیه الی ۳۰ ثانیه بعد از دخول واژنی اتفاق بیفتد
  • زود انزالی شدید زمانی است که انزال قبل از شروع فعالیت جنسی و یا در زمانی کمتر از ۱۵ ثانیه بعد از دخول واژنی اتفاق بیفتد

نکته ی حائز اهمیت در رابطه با زود انزالی این است که موضوع انزال زود رس باید به صورت یک الگوی تکرار شونده و ثابت برای مدت حداقل ۶ ماه اتفاق بیفتد. به زبان ساده تر اگر در مدت زمان حداقل ۶ ماه فرد با انجام هر فعالیت جنسی ای، به انزال زود رس بر اساس موارد گفته شده برسد مبتلا به زود انزالی می باشد در غیر این صورت دلیل این انزال زودرس می تواند موارد متعدد دیگری از جمله استرس و … باشد که توسط سکس تراپیست باید تشخیص داده شده و برطرف شود.

اگر بخواهیم به زبان ساده تر انزال را تعریف کنیم می توان گفت که انزال زمانی اتفاق می افتد که ذهن فرد و جسم فرد هر دو به ارگاسم برسند. در واقع در طی یک رابطه ی جنسی باید علاوه بر جسم که در واقع همان آلت تناسلی می باشد، ذهن فرد هم به ارگاسم برسد. حال اگر ذهن زودتر از جسم به مرحله ی ارگاسم برسد زود انزالی اتفاق می افتد البته موارد دیگری هم می تواند در زود انزالی تاثیر گذار باشد از جمله حساسیت بیش از حد آلت تناسلی در فرد و نداشتن فعالیت جنسی منظم. در نتیجه برای درمان زود انزالی در واقع باید دو کار اصلی انجام داد:

  1. تقویت قوای جنسی برای داشتن فعالیت جنسی منظم
  2. انجام تمرینهای ذهنی برای به تاخیر انداختن ارگاسم ذهنی

البته انجام برخی فعالیت های ورزشی برای تقویت اندام های درگیر در فعالیت جنسی نیز می تواند به بهبود رابطه کمک قابل توجهی بکند و روند انزال را به تاخیر بیندازد.

مشخصا برای فراگیری و انجام تمرینهای ذهنی در جهت به تاخیر انداختن ارگاسم ذهنی، فرد باید به سکس تراپیست ها و روان پزشکان این حوزه مراجعه کند تا به صورت تخصصی و کامل ذهن خود را برای انجام یک فعالیت جنسی مطلوب آماده کند.
اما در رابطه با تقویت قوای جنسی و آماده کردن جسم برای انجام فعالیت جنسی می توان ار گزینه های متعددی استفاده کرد.

یکی از موثر ترین محصولات برای تقویت قوای جنسی، سیر سیاه می باشد. در واقع یکی از فواید سیر سیاه برای زود انزالی همین تقویت قوای جنسی است که به واسطه ی مصرف آن به وجود می آید. سیر سیاه به دلیل طبع گرم و رطوبت کمی که دارد می تواند قوای جنسی فرد مصرف کننده را به شکل قابل قبولی تحت تاثیر قرار داده و منجر به تقویت آن شود.

از دیگر خواص سیر سیاه برای زود انزالی می توان به بهبود خون رسانی به آلت تناسلی اشاره کرد. مصرف سیر سیاه می تواند جریان خون در بدن از جمله آلت تناسلی را منظم کرده و به این ترتیب مشکلات عدم نعوظ در مردان را تحت تاثیر مثبت قرار دهد

پس به طور کل سیر سیاه به صورت مستقیم زود انزالی را درمان نمی کند، بلکه سیر سیاه می تواند به عنوان یک مکمل عالی برای تقویت قوای جنسی که یکی از مراجل درمان زود انزالی محسوب می شود مورد استفاده قرار بگیرد.

طریقه ی مصرف سیر سیاه برای درمان زود انزالی

حال که متوجه تاثیرات سیر سیاه بر زود انزالی شدیم و فهمیدیم که سیر سیاه داروی درمان کننده ی زود انزالی نیست بلکه به عنوان یک مکمل عالی برای بهبود آن مورد استفاده قرار می گیرد بد نیست که در بازه ی طریقه ی مصرف سیر سیاه برای درمان زود انزالی هم اطلاعاتی کسب کنیم.

همان طور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم، سیر سیاه به لجاظ ظاهری همانند سیر سفید می باشد و طریقه ی مصرف آن هم مانند سیر سفید به شکل حبه ای می باشد که می توان به راحتی آن را جوید و قورت داد. البته دوز مصرفی و بهترین زمان و ساعت مصرف سیر سیاه بسیار حائز اهمیت می باشد چراکه قدرت اثرگذاری آن رابطه ی مستقیم با نحوی صحیح مصرف آن دارد.
در رابطه با نحوه مصرف سیر سیاه برای زود انزالی و همچنین دوز مصرفی و بهترین زمان مصرف آن نیز مشاورین ما بعد از بررسی شرایط و در نظر گرفتن فاکتور های اصلی، اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند تا با خیالی راحت از این محصول استفاده کرده و بیشترین اثربخشی را از مصرف آن ببینید.

خرید سیر سیاه برای زود انزالی

همانطور که قبل از این هم به آن اشاره کردیم تعدد مراکز فروش محصولات شرکت بیز از جمله سیر سیاه انتخاب و پیدا کردن مرکز معتبر عرضه ی این محصولات را سخت می کند علاوه بر اینکه هر کدام از این مراکز با قیمت های مختلفی هم محصولات را عرضه می کنند. قیمت سیر سیاه برای زود انزالی به شکل مصوب توسط شرکت بیز تعریف شده است و با توجه به اینکه این محصول یک محصول انحصاری می باشد نمی تواند چند قیمت مختلف داشته باشد و قیمت اصلی همان قیمت تعریف شده از جانب شرکت بیز می باشد.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به فروشگاه اصلی سایت Ganuderma.ir نسبت به خرید سیر سیاه برای زود انزالی  اقدام کرده و از طریق شماره ی تماس قرار داده شده در داخل سایت به راحتی از دریافت مشاوره، قبل و در حین مصرف محصول بهره مند شوید.

لازم به ذکر است که قیمت تمامی محصولات موجود در فروشگاه سایت Ganuderma.ir بر اساس قیمت های مصوب شرکت بیز قرار داده شده اند و شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده از خرید محصولات اصلی شرکت بیز آن هم بدون واسطه و با جدیدترین تاریخ تولید، بهره مند شوید.

سیر سیاه دکتر بیز

سیر سیاه دکتر بیز محصول شرکت ایرانی دکتر بیز است. دکتر بیز از سال ۹۸ شروع به تولید سیر سیاه با کیفیت صادراتی نمود. سیر سیاه دکتر بیز دارای پروانه بهداشتی و سیب سلامت می باشد و از مرغوب ترین سیر ایرانی یعنی همان سیر همدان تولید شده است. همچنین در حال حاضر شرکت دکتر بیز مدرن ترین تجهیزات تولید سیر سیاه را در اختیار دارد.

شما می توانید این محصول را از نماینده مستقیم شرکت دکتر بیز، با کلیک روی لینک روبرو خریداری نمایید: خرید سیر سیاه دکتر بیز

اطلاع از اخبار از طریق پیامک:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.