چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم؟

چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم

در این مقاله سعی شده تا شما با مفهوم جدیدی از لاغری آشنا شوید. اگر به دنبال لاغری و تناسب اندام خود هستید باید بدانید که لاغری واقعا به چه معناست؟ عوامل موثر بر لاغری و رسیدن به وزن ایده آل چیست؟ و از همه مهمتر موارد تاثیر گذار بر ماندن در وزن ایده آل چه هستند؟ در این مقاله ابتدا با تعریف علمی لاغری آشنا خواهیم شد، سپس به این موضوع خواهیم پرداخت که اساسا چرا چاق می شویم و پس از آنکه دلایل چاقی را متوجه شدیم به موضوع اصلی یعنی چگونه لاغر شویم خواهیم پرداخت، همچنین در انتها یک محصول ایرانی از یک برند معروف که تمام موارد توضیح داده شده در این مقاله را در خود جای داده است، خدمت شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر میخواهید بدانید که چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم با ما همراه باشید.

تعریف علمی لاغری چیست ؟

احتمالا افراد مختلف تعاریف متفاوتی را از لاغری ارایه میکنند به عنوان مثال کسی را که وزنش نسبت به وزن ما کمتر باشد و یا دست و پاهای باریک تری داشته باشد و یا شکم نداشته باشد را لاغر می نامیم ولی لاغری از نظر علم تغذیه تعریف متفاوتی دارد و این تعریف بر اساس شاخص توده ی بدن یا همان شاخص BMI تعریف میشود.

شاخص BMI یک فرمول خیلی ساده دارد و هر فردی به راحتی میتواند شاخص BMI خود را محاسبه کند و برای این کار کافیست تا وزن بر حسب کیلوگرم را تقسیم بر مجذور قد بر حسب متر کنیم. حال با توجه به عدد به دست آمده میتوان فهمید که فرد از نظر علم تغذیه در چه وضعیت وزنی قرار دارد و عدد به دست آمده در یکی از گزینه های زیر قرار میگیرد :

  • پایینتر از ۱۸.۵ ؛ کمبود وزن
  • بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ ؛ وزن نرمال
  • بین ۲۵ و ۲۹.۹ ؛ اضافه وزن
  • بین ۳۰ و ۳۴.۹ ؛ چاقی
  • بیش تر از ۳۵ ؛ چاقی مفرط

چگونه چاق می شویم ؟

برای اینکه با مکانیزم چاق شدن آشنا شویم بد نیست تا در ابتدا کمی با مفهوم متابولیسم در بدن آشنا شویم.

متابولیسم در واقع به تمام واکنشهای شیمیایی گفته میشود که در سلولهای درون بدن اتفاق می افتد. به زبان ساده تر وقتی مواد غذایی مختلف وارد بدن میشوند این مواد غذایی توسط سلولهای بدن و توسط واکنشهای شیمیایی خاصی توسط سلولها مصرف میشوند تا برای سلول و فعالیتهای درونی بدن تولید انرژی شود.

نکته ی حائز اهمیت این است که سرعت این واکنشهای شیمیایی که منجر به تجزیه یا سنتز مواد غذایی توسط سلولها در بدن میشود در افراد مختلف متفاوت است از این رو افرادی که دارای متابولیسم بالاتری هستند مواد غذایی وارد شده به بدنشان با سرعت بیشتری تبدیل به انرژی شده و کمتر ذخیره میشود و در مقابل افراد با متابولیسم پایینتر چون با سرعت کمتری مواد غذایی را در بدن می سوزانند (تبدیل به انرژی میکنند) در نتیجه این مواد غذایی وارد شده به بدنشان بیشتر ذخیره میشود تا اینکه تبدیل به انرژی شود و این همان نقطه ای است که چاق شدن شروع میشود.

پس در نتیجه و به زبان بسیار ساده برای جلوگیری از چاق شدن و رسیدن به وزن ایده آل ابتدا باید بتوانیم متابولیسم بدن را بالا ببریم تا به این ترتیب از انباشته شدن مواد غذایی مختلف به شکل چربی در بدن جلوگیری کنیم.
اما چگونه میتوان کاری کرد تا سلولهای بدنمان با سرعت بیشتری مواد غذایی را بسوزانند تا از انباشته شدنشان در بدن جلوگیری شود؟ در ادامه به سوال اصلی یعنی چگونه لاغر شویم خواهیم پرداخت.

چگونه لاغر شویم ؟

بد نیست بدانید که تمام مواد غذایی که ما در طول روز مصرف میکنیم شامل یکی از سه دسته ی چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها می باشند البته در این بین ویتامینها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی هم وجود دارند ولی میزان آنها بسیار ناچیز هست.

تمامی این چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها دارای مقادیر مختلف انرژی هستند که آنها را با نام کالری می شناسیم. و در واقع این کالری ها (انرژی ها) توسط سلولهای بدن برای تولید انرژی در بدن استفاده میشوند.
اگر مقدار کالری وارد شده به بدن بیشتر از مقدار کالری مصرف شده در بدن باشد این کالری اضافه به صورت توده های چربی در بدن ذخیره می شود. و بر عکس اگر مقدار کالری مصرف شده در بدن بیشتر از مقدار کالری وارد شده به بدن باشد این امکان وجود دارد که فرد دچار لاغری بیش از حد و نامتعارف بشود. پس در نتیجه همیشه باید یک نسبت مشخصی بین مقدار کالری وارد شده به بدن و مقدار کالری مصرف شده در بدن ایجاد شود تا فرد همواره در وزن ایده آل خود قرار داشته باشد.
امروزه میتوان با یک نگاه ساده به محصولات غذایی مختلف به راحتی مقدار کالری موجود در آنها را به دست آورد.

خیلی از افراد به اشتباه فکر میکنند همین که حواسمان به مقدار کالری مصرفی روزانمان باشد و با کم کردن آن به صورت روزانه و یا انجام فعالیتهای ورزشی برای سوزاندن کالری ای بیشتر از آنچه که در یک وعده غذایی مصرف کرده ایم؛ میتوان لاغر شد. اما باید بدانید که این موضوع نتیجه ی پایداری در ثبات وزن و ثبات لاغری نخواهد داشت و بسیاری از مواقع مشاهده شده است که افراد بعد از مدتی حتی در شرایط بسیار بیشتری نسبت به وزن قبلی خود قرار میگیرند خیلی وقتها هم حتی لاغری به شکل ایده آلی که انتظارش را داشتیم اتفاق نخواهد افتاد.

فاز سوختن بجای فاز ذخیره

بدن ما همواره در یکی از دو حالت سوخت و ساز یا ذخیره کردن قرار دارد.
اگر بدنتان در فاز سوخت و ساز قرار داشته باشد شما به راحتی هر آنچه را که میخورید میسوزانید به این معنا که یا جذب بدنتان میشود و یا از بدنتان دفع میشود.
اما اگر بدن شما در فاز ذخیره کردن باشد مقدار جذب و دفعتان کمتر شده و حجم بیشتر مواد غذایی که وارد بدنتان میشود به شکل چربی در بدن ذخیره خواهد شد.

ورزش کردن و انجام فعالیتهای منظم روزانه و همچنین رعایت رژیم غذایی درست و اصولی لازمه های رسیدن به وزن ایده آل هستند اما به هیچ وجه کافی نخواهند بود چرا که همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم عوامل بسیار تاثیرگذار دیگری از جمله متابولیسم افراد نیز در به وجود آوردن وزن ایده آل نقش به سزایی دارد.
در نتیجه برای رسیدن به وزن ایده آل غیر قابل بازگشت ابتدا باید بدنمان را در فاز سوخت و ساز قرار دهیم. و آن را از فاز ذخیره خارج کنیم. و سپس با رعایت رژیم غذایی، ورزش کردن و همچنین استفاده از مکملهای ارزشمند گیاهی به جای قرص های شیمیایی سرعت این سوخت و ساز را بالا برده و بازه ی زمانی لاغری خود را کاهش دهیم.
(توصیه میشود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره های قرار داده شده در سایت تماس بگیرید)

افزایش سرعت لاغر شدن

همانطور که پیش تر اشاره کردیم برای لاغر شدن ابتدا باید بدنمان را در فاز سوخت و ساز قرار دهیم. وقتی که بدن در فاز سوخت و ساز قرار میگیرد رسما لاغری در بدن ما شروع شده است و حال دیگر نیاز به زمان داریم تا رفته رفته حجم چربی های ذخیره شده در بدنمان کمتر و کمتر شده تا به سایز و وزن ایده آل خود برسیم.

اما میتوان با انجام دادن کارهای دیگری سرعت این کم شدن توده های چربی و لاغر شدن را افزایش داد تا زمان کمتری را برای رسیدن به وزن ایده آل خود سپری کنیم.
البته لازم به ذکر است که این کاهش زمان برای لاغر شدن به معنای یک شبه لاغر شدن نیست و حداقل ۴ ماه زمان نیاز است تا بدن شروع به کاهش وزن بکند که البته این بازه ی زمانی در افراد مختلف متفاوت است ولی عموما بعد از گذشت ۴ماه از قرار گرفتن بدن در فاز سوخت و ساز، فرد میتواند وزن قابل توجهی را از خود کم کند.

به صورت کلی بعد از قرار گرفتن بدن در فاز سوخت و ساز ۳ کار اصلی میتوانند به سریعتر لاغر شدن شما کمک بکنند:

  1. رعایت رژیم غذایی
  2. ورزش کردن و انجام فعالیتهای بدنی منظم و روزانه
  3. استفاده از مکملهای گیاهی (مثلا مصرف کرفس و …)

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لاغری، قرار گرفتن بدن در شرایط سوخت و ساز، رژیم غذایی ایده آل در حین لاغری و مشاوره جهت مصرف مکملهای گیاهی از طریق شماره های تماس قرار داده شده بر روی سایت و یا از طریق اینستاگرام و واتس اپ با متخصصین ما در Ganuderma.ir به صورت کاملا رایگان در تماس باشید تا دیگر نیازی به صرف هزینه های جانبی و اضافه نداشته باشید.

حال که فرا گرفته ایم که چگونه لاغر شویم و همچنین چگونه لاغر بمانیم، یک محصول ایرانی معتبر در این زمینه را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

دمنوش لاغری دکتر بیز

دمنوش لاغری تخصصی دکتر بیز به عنوان اولین و تنها دمنوش مخصوص لاغری تولید شده در ایران به شناخته می شود که به صورتی کاملا علمی و در شرایط آزمایشگاهی زیر نظر متخصصین علوم تغذیه و همچنین متخصصین حوزه ی طب سنتی و گیاهی تهیه و تولید میشود.

دمنوش لاغری دکتر بیز

دمنوشی که نزدیک به دو سال طراحی و تولید آن زمان برده و تنها دمنوشی می باشد که توسط سازمان غذا و دارو ایران که برترین مرجع تعیین کننده ی کیفیت مواد غذایی در ایران هست به عنوان یک دمنوش لاغری تخصصی و کامل به حساب می آید و بیشتر یک دمنوش دارویی به حساب می آید تا یک دمنوش غذایی که به صورت تخصصی میتواند بر روی عملکرد سیستم گوارش تاثیرات مثبت بسیاری را بگذارد.
لازم به ذکر است که این دمنوش کاملا و صد درصد گیاهی بوده و در تولید آن از هیچ ماده ی شیمیایی استفاده نشده است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به دمنوش تخصصی دکتر بیز اینجا را کلیک کنید.

بسته لاغری دکتر بیز

مصرف دمنوش لاغری در کنار سبوس برنج قهوه ای دکتر بیز می تواند تاثیر بیشتری ایجاد کند و در واقع سبوس برنج مانند مکمل عمل می کند. اگر چه تاثیر قهوه گانودرما بر لاغری را نمی توان نادیده گرفت اما اگر بخواهیم یک بسته لاغری تخصصی و تضمینی ارائه کنیم می توانید آن را در صفحه بسته لاغری مشاهده نمایید. اطلاعات دقیق درباره نحوه مصرف را می توانید در همان صفحه کسب کنید.

 

می خواهم از اخبار ویژه سایت گانودرما مطلع شوم

عضویت در خبرنامه




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *