گانودرما و پیسی

گانودرما و پیسی

بیماری پیسی از جمله بیماری های پوستی میباشد که در دسته ی بیماری های خود ایمنی قرار میگیرد که امروزه افراد بسیاری در دنیا درگیر این بیماری هستند و چون این بیماری مستقیما بر روی ظاهر افراد مبتلا اثر می گذارد عمدتا باعث به وجود آمد حساسیتهایی میشود که خود میتواند زمینه ی پیشرفت بیماری را ایجاد کند.
در ادامه به بررسی گانودرما و پیسی پرداخته و با نحوه ی اثربخشی آن بر این بیماری بیشتر آشنا خواهیم شد.

گانودرما چیست

گانودرما نام یک قارچ باویژگی های دارویی فراوان میباشد که از گذشته های دور تا کنون جهت کنترل طیف وسیعی از بیماری ها و اختلالات گوناگون استفاده می شده است.
از جمله خواص گانودرما میتوان به خاصیت سمزدایی قوی آن و تنظیم کنندگی آن اشاره کرد که مصرف آن نه تنها منجر به پاکسازی بدن میشود بلکه میتواند تمامی سیستمهای درونی و متابولیسم بدن را هم متعادل و منظم کند. منبع غنی آنتی اکسیدان، ویتامین و املاح معدنی موردنیاز بدن و ارزش غذایی بالا از دیگر ویژگیهای مهم این قارچ فوق العاده میباشد.

بیماری پیسی چیست

قطعا همه ی ما در طول زندگی خود با کلمه ی پیسی برخورد داشته ایم اما شاید دقیق ندانیم که بیماری پیسی چیست و چگونه رخ میدهد؟

پیسی، لک، برص و ویتیلیگو همگی نام یک بیماری میباشند که ما آن را بیشتر با نام پیسی میشناسیم. پیسی نام یک بیماری خود ایمنی میباشد؛ بیماری خود ایمنی به بیماری ای گفته میشود که در آن دستگاه ایمنی بدن به اشتباه حمله به خود بدن را آغاز می کند.
در این بیماری بدن، سلول های ملانین که مسئول تولید رنگدانه میباشند را به عنوان یک عامل خارجی برداشت کرده، به آنها حمله کرده و با آنها به مبارزه می پردازد و آنها را از بین می برد. در این بیماری چون سلول های رنگدانه ای از بین می روند در قسمت هایی که سلول ها از بین رفته است پوست به صورت بدون رنگ و روشن تر از پوست بدن و به صورت لک دیده می شود.

از مهمترین نشانه های بیماری پیسی ایجاد لک بر روی پوست بدن است که به دو صورت میتواند مشاهده شود، نوع محدود آن که در این حالت فقط دور چشم و یا زیر بغل شروع به روشن شدن میکنند و نوع دیگر آن در سرتاسر بدن پخش شده و مشاهده میشود.

اینکه چه اتفاقی باعث بوجود آمدن چنین اختلالی در بدن میشود هنوز به صورت کامل شناخته شده نیست اما نظریه هایی در رابطه با آن مطرح شده است. همچنین پیسی میتواند ارثی باشد و در افرادی که والدین آنها به پیسی مبتلا باشند احتمال ابتلا به پیسی افزایش پیدا کند البته این احتمال را نمیتوان به صورت صد در صد در نظر گرفت و بعضا دیده شده افرادی که خود آنها به پیسی مبتلا بوده ولی هیچ نشانه ای از این بیماری در فرزندانشان مشاهده نشده است.

برای درمان بیماری پیسی روشهای دارویی متعددی وجود دارد، همچنین از طریق لیزر هم میتوان این بیماری را درمان کرد اما در خیلی از موارد این روشها پاسخگو نیست.
اما ازین به بعد میتوان به کمک گانودرما این مشکل را تا حد بسیار زیاد و موثری حل کرد

گانودرما و پیسی

قارچ گانودرما به دلیل داشتن خاصیت تنظیم کنندگی و با منظم کردن سیستم ایمنی بدن، به خوبی میتواند بر روی بیماری های خود ایمنی اثر مطلوب بگذارد و با کنترل آنها مانع از وخیم تر شدن و پیشرفت این بیماری ها از جمله بیماری پیسی بشود.

تاثیر گانودرما بر پیسی

گانودرما به دلیل داشتن خاصیت آداپتوژن سازی باعث تنظیم کردن و ایجاد تعادل در بدن میشود در نتیجه حملات ناشی از سیستم ایمنی بدن، که در بیماری پیسی با حمله به سلولهای تولید رنگدانه در پوست رخ میدهد تا حد بسیار زیادی کنترل میشود و به مرور زمان کاهش پیدا میکند.
از طرفی با تنظیم ترشح سایتو کاین ها که واکنشهای التهابی را در بدن کنترل میکنند، باعث کاهش التهاب سیستماتیک بدن و کنترل بیشتر سیستم ایمنی میشود.

همچنین گانودرما به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیاد آنتی اکسیدان باعث بازسازی و ترمیم سلولها، بافتها و اعضای بدن میشود. در نتیجه بافتهای پوستی آسیب دیده در اثر بیماری پیسی با ادامه ی مصرف گانودرما بازسازی و ترمیم شده و به مرور زمان باعث بهبود بافتهای پوستی نیز میشود.

نکته ای که باید در رابطه با بیماریهای خود ایمنی مخصوصا پیسی به آن توجه داشت این است که برای بهبودی کامل باید خیلی چیزها از جمله فشار های عصبی و استرس را کنترل کرد چرا که درگیری و تنشهای عصبی و همچنین استرس و اضطراب میتوانند بیماری را تشدید کرده و دوره های درمانی را بی فایده کنند.
گانودرما به دلیل داشتن ترکیبات منحصر به فرد باعث کاهش استرس و افزایش شادابی و نشاط و به دنبال آن کاهش قابل توجه فشارهای عصبی میشود که این موضوع به مقدار بسیار زیادی مانع از ایجاد حملات بعدی در بیمار و پیشگیری محسوس بیماری پیسی میشود.

در لینک زیر یکی از مطالب مرتبط با تاثیر گانودرما بر پیسی در یک سایت گیاه شناسی بین المللی مشاهده خواهید کرد:

درمان های گیاهی پیسی

تهیه و مصرف گانودرما

قارچ گانودرما دارای چندین و چند گونه میباشد که از میان آنها تنها گونه ی لوسیدوم است که درارای تمامی خواص یاد شده میباشد و مصرف سایر گونه های آن نه تنها سودمند نبوده بلکه میتواند مضر هم باشد.

حوب است که بدانید تنها کمپانی ایرانی که برای اولین بار و به صورت کاملا انحصاری اقدام به واردات قارچ گانودرما لوسیدوم اصلی کرده است، شرکت دکتر بیز است، که در حال حاضر و به شکلی کاملا علمی و استاندارد انواع محصولات گانودرما را تهیه و عرضه میکند.

خرید گانودرما

قهوه گانودرما و پیسی

بد نیست که بدانیم بهترین روش مصرف گانودرما ترکیب آن با قهوه هست. زیرا کافئین طبیعی و خواص طبیعی موجود در قهوه علاوه بر اینکه جذب گانودرما را در بدن سریعتر میکند باعث اضافه شدن خواص مضاعفی به آن نیز میشود. و از طرفی مصرف خالی گانودرما چه به صورت پودر شده و چه به صورت کپسول میتواند به اندامهای درونی بدن و علی الخصوص کبد آسیبهای جدی وارد کند.

خرید قهوه گانودرما

قهوه موکا گانودرما

مصرف کافه موکا گانودرما به دلیل داشتن قهوه، کاکائو و قارچ گانودرما لوسیدوم در کنار هم منجر به ایجاد تعادل در سیستم ایمنی بدن شده و تاثیر مطلوب تری بر بازیابی و بازسازی سلولی پوست خواهد داشت.

شامپو بدن گانودرما و پیسی

شامپو بدن گانودرما با دارا بودن عصاره ی طبیعی قارچ گانودرما لوسیدوم علاوه بر نرم کردن پوست بدن و دادن خاصیت ابریشمی به پوست میتواند در کنار مصرف قهوه گانودرما، در بهبود التهابات پوستی ناشی از بیماری هم موثر و مفید باشد.

صابون گانودرما

صابون گانودرما که مخصوص شستشوی پوست دست و صورت بوده نیز میتواند باعث متعادل شدن PH پوست شده و مانع از حشکی بیش از حد آن شود. همچنین مصرف آن منجر به کاهش التهابات پوستی در ناحیه ی دست و صورت نیز میشود.

گانودرما و سایر بیماری ها

خواص گانودرما صرفا به پیسی محدود نمی شود بلکه مصرف قارچ گانودرما میتواند بر روی پیشگیری و کمک به درمان ۳۰ نوع بیماری و اختلال مختلف اثر مثبت داشته باشد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره میکنیم:

اطلاع از اخبار از طریق پیامک:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.