گانودرما و فشار خون

گانودرما و فشار خون

امروزه فشار خون یکی از شایعترین بیماری ها و اختلالات قلبی عروقی در میان ایرانیان میباشد که عمدتا به دلیل رژیم های نامناسب غذایی و عدم فعالیتهای منظم ورزشی به وجود می آید.
در ادامه نیز بیشتر با گانودرما و فشار خون آشنا خواهیم شد و به بررسی نحوه ی اثربخشی آن خواهیم پرداخت.

گانودرما چیست

گانودرما نام یک قارچ کمیاب بوده که زادگاه اصلی آن شرق آسیا و کشور چین میباشد.
وجود ترکیبات و مولفه های بسیار مفید و فراوان موجود در گانودرما باعث شده تا توجه ویژه ای به این گیاه فوق العاده در دنیا بشود و بیش از هر ماده ی گیاهی دیگری جهت پیشگیری و بهبود بیماری ها و اختلالات مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.
همچنین ارزش غذایی بالای گانودرما و غنی بودن آن از انواع مختلف ویتامینها، پروتئین و املاح معدنی مورد نیاز بدن باعث شده تا بسیاری از ورزشکاران از گانودرما برای فعالیتهای ورزشی خود و افزایش انرژی و تقویت قوای جسمانی خود استفاده بکنند.

در پاراگراف بعدی به معرفی بیماری فشار خون، علائم آن و روشهای درمانی آن پرداخته ایم که اگر به طور کامل با این بیماری آشنا هستید می توانید از مطالعه ی آن صرف نظر کنید.

بیماری فشار خون چیست

شاید کمتر کسی وجود داشته باشد که نام فشار خون را نشنیده باشد اما به همان اندازه که این نام شناخته شده است دانستن اینکه واقعا بیماری فشار خون چیست و درصورت جدی نگرفتن آن چه پیامدهای وحشتناکی میتواند برای فرد مبتلا به آن در پی داشته باشد، ناشناخته مانده است.

فشار خون بالا در بزرگسالان تحت عنوان فشار خون بالاتر از ۱۴۰ mm Hg فشار سیستولی و بالاتر از ۹۰ mm Hg فشار دیاستولی تعریف می شود.
این بیماری می تواند بسیار خطرناک باشد. معمولا هیچ نشانه هشداری در مراحل ابتدایی ندارد. شاید فرد مبتلا در مراحل ابتدایی متوجه نباشد اما فشار خون بالا در صورت عدم رسیدگی به تدریج به دیگر اعضای بدن آسیب می رساند. همچنین این بیماری ممکن است قلب را از کار بیاندازد. در چنین شرایطی ماهیچه های قلب چنان ضعیف می شوند که قلب دیگر نمی تواند خون کافی به دیگر اعضای بدن پمپاژ کند. اگر فشار خون بالا درمان نشود در بلندمدت باعث پارگی رگ های خونی یا باریک شدن تدریجی و انسداد نهایی آنها میشود. در هر دوی این شرایط جریان خون متوقف می شود. بسته به اینکه این شرایط کدام یک از رگ های خونی را تحت تاثیر قرار دهند امکان ابتلا به سکته مغزی، حمله قلبی، از کار افتادن کلیه ها و حتی کوری وجود خواهد داشت.

در اغلب موارد درمان اصلی فشارخون مصرف دارو است. چهار نوع دارو برای درمان فشار خون وجود دارد:

  1. مسدودکننده های بتا
  2. دیورتیک ها
  3. بازدارنده های ACE
  4. مسدودکننده های کانال کلسیم

که مصرف هر کدام از آنها عوارض جانبی متعددی را برای مصرف کننده در بر خواهد داشت که به ترتیب عبارتند از:

  • اختلال در خواب، خواب آلودگی، ضعف، اختلالات قلبی، آسم
  • کاهش پتاسیم (منجر به بروز نشانه هایی مانند خشکی دهان، تشنگی مفرط، ضربان قلب ضعیف یا نامنظم، درد یا و گرفتگی مفاصل)، لاغری، افزایش میزان شکر در ادرار، حساسیت شدید
  • آسیب به کلیه و کاهش تعداد گلبول های سفید خون (افزایش احتمال عفونت)
  • سرگیجه، خستگی مفرط، سرخ شدن پوست، احتباس مایعات و ورم، سردرد و تپش قلب

بعضی از افراد متوجه این عوارض هستند. به همین خاطر دیگر قرصهای کاهش فشارخون مصرف نمی کنند. اما اینکار خطرناک تر است و میتواند مشکلات دیگری را به وجود بیاورد.

بهترین راه حل این است که ابتدا بنا به توصیه پزشک داروی تجویزی را مصرف کنیم. زمانی که شرایط به سطح کنترل رسید می توانید از گیاهانی مانند گانودرما برای کاهش فشار خون و بهبود بلندمدت استفاده کنید که در ادامه مفصل به تاثیر قارچ گانودرما بر روی فشار خون پرداخته ایم.

گانودرما و فشار خون

به دلیل وجود مواد موجود در گانودرما، مصرف آن میتواند منجر به اثربخشی مطلوب و مثبت بر عملکرد قلب و فشار خون بالا شود و به طرز چشمگیری این اختلال قلبی عروقی را کنترل کند.

قارچ گانودرما برای فشار خون

درمان فشار خون با گانودرما به دلیل وجود ترکیبات منحصربفرد موجود در گانودرما اتفاق می افتد:

  • تری ترپن های موجود در گانودرما به خوبی با کاهش مواد چرب انباشته مانند کلسترول و تری گلیسیریدها انسداد رگ های خونی را برطرف می کند.
  • آدنوزین مونوفسفات (AMP) گانودرما می تواند ترومبوز (لختگی خون) را برطرف کرده و انسداد رگهای خونی را برطرف می کند.
  • گیاه گانودرما جریان خون را یک دست تر کرده و به دنبال آن فشار وارده بر قلب کاهش می یابد. از همین رو فشار خون بالا بصورت طبیعی پایین می آید.
  • گانودرما به عنوان یک گیاه آداپتوژن ساز بخوبی می تواند نیروی پمپاژ قلب را تثبیت کند یعنی فشار خون بالا را در صورت پمپاژ سخت خون توسط قلب کاهش دهد و در صورت ضعیف شدنِ قلب، فشار خون پایین را بالا بیاورد.
  • همچنین قابلیت سمزدایی گانودرما سموم ناشی از مصرف داروهای شیمیایی، مصرف الکل و سیگار را از بین می برد. از همین رو، عوارض جانبی آنها را کاهش داده و از کبد و کلیه های شما نیز مراقبت می کند.

خوب است که بدانید گانودرما جدای از بهبود فشار خون بالا می تواند فشار خون را در بلندمدت در وضعیت ثابت نگه دارد. و همه افراد می توانند از گانودرما به عنوان یک گیاه پیشگیرانه برای فشار خون بالا استفاده کنند.

در لینک زیر یکی از مقاله های دانشگاهی بین المللی درباره گانودرما و فشار خون را مشاهده می فرمایید:

اثر مصرف گانودرما بر بیماری های قلبی و عروقی

چند توصیه ی دیگر برای کنترل فشار خون

حتی اگر داروهای شیمیایی و گیاهان دارویی برای کاهش فشار خون مصرف می کنید باز هم نکات زیر را فراموش نکنید:

  1. وزن خود را در حد استاندارد نگه دارید
  2. غذاهای چرب و کلسترول کمتر مصرف کنید
  3. مصرف نمک را کاهش دهید
  4. موادغذایی فیبردار بیشتری مصرف کنید
  5. هر روز ورزش کنید
  6. سیگار نکشید
  7. از استرس و خشم دوری کنید

تنها با رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می توانید با شانس بالاتر جلوی پیشرفت فشار خون بالا را بگیرید.

تهیه و مصرف گانودرما

حال که درباره گانودرما و فشار خون اطلاعات کافی کسب کرده اید. نوبت به روش های تهیه و مصرف گانودرما می رسد.

امروزه گونه های مختلفی از قارچ گانودرما در نقاط مختلف دنیا از جمله کشور خودمون ایران کشف و شناسایی شده است که اکثر آنها غیر قابل استفاده و سمی میباشند. در میان این گونه های شناخته شده گونه ی لوسیدومِ گانودرما ارزشمندترین و بهترین گونه ی قابل مصرف گانودرما میباشد که در حال حاضر فقط در کشور چین قابلیت پرورش دارد و کشت آن نیز نیازمند تجهیزات بسیار گران قیمت و دقیق آزمایشگاهی میباشد.

در کشور ما ایران درحال حاضر شرکت دکتر بیز تنها کمپانی میباشد که اقدام به فرآوری و توزیع گانودرما لوسیدوم آن هم به صورت کاملا استاندارد و با کسب دانش کافی در این زمینه کرده است.

خرید گانودرما

قهوه گانودرما برای فشار خون

مصرف قارچ گانودرمای خالی و پودر شده که به صورت کپسولهای گانودرما و یا خود پودر آماده گانودرما به فروش میرسد به هیچ وجه توصیه نمیشود چرا که مصرف قارچ گانودرما به صورت خالی و فرآوری نشده میتواند باعث وارد شدن صدمات جدی به کبد و سایر اندامهای بدن شود و نه تنها تاثیرگذار نخواهد بود بلکه میتواند نتیجه ی عکس هم داشته باشد. از این رو در دنیا گانودرما را غالبا به صورت فرآوری شده و ترکیب شده با مواد دیگر مانند چای و یا سایر ترکیبات گیاهی مصرف میکنند

و اما بهترین روش مصرف گانودرما ترکیب آن با قهوه و کاکائو میباشد. چرا که ترکیبات طبیعی موجود در قهوه (کاکائو) از جمله کافئین طبیعی آن میتواند باعث بهبود عملکرد و اثر بخشی گانودرما در بدن و افزایش قدرت آن نیز بشود.
همچنین مصرف قهوه گانودرما باعث افزایش سرعت جذب گانودرما در بدن میشود.

خرید قهوه گانودرما

هات چاکلت گانودرما

هات چاکلت گانودرما ترکیبی از کاکائو و گانودرما است که علاوه بر دارا بودن تمام خواص گانودرما میتواند باعث تشدید خواص مفید کاکائو از جمله اثر بخشی مطلوب آن بر روی سیستم قلب و عروق بشود و یک ترکیب بسیار سودمند و مناسب را برای بهبود اختلالات قلبی عروقی به وجود بیاورد. البته این محصول برای مبتلایان به دیابت مناسب نمی باشد.

گانودرما دارو نیست !

نکته ی بسیار مهم در رابطه با گانودرما این است که بدانیم گانودرما دارو نیست بلکه یک مکمل غذایی بسیار پر خاصیت و پر فایده میباشد که میتواند باعث پیشگیری و کنترل بیماری شود و مصرف آن میتواند در کنار سایر فعالیتهایی که فرد مبتلا برای درمان بیماری خود انجام میدهد بسیار کمک کننده باشد و منجر به افزایش سرعت بهبودی و عدم پیشرفت بیماری شود.
لازم به ذکر است که مصرف گانودرما فقط مخصوص افراد دارای بیماری و یا اختلالی خاص نیست و افراد سالم هم میتوانند از آن استفاده کرده و از تمام خواص موجود در گانودرما بهره مند شوند.

گانودرما و سایر بیماری ها

طبق آخرین تحقیقات انجام شده در رابطه با قارچ گانودرما، این قارچ میتواند بر روی پیشگیری و کمک به درمان ۳۰ نوع مختلف بیماری تاثیر موثر و مثبت داشته باشد که در زیر نام برخی از این بیماریها آورده شده است:

اطلاع از اخبار از طریق پیامک:




6 دیدگاه در “گانودرما و فشار خون

  • سلام خسته نباشید من مدت ۱۲ روز گانودرموکا مصرف می کنم از فروشگاه خیابان آذر ۲ تهیه کردم شما که می گویید فشار خون را پایین می آورد من فشارخونم بین ۱۳ال ۱۵ بود دیروز به دکتر رفتم بخاطر سردرد فشارم ۱۶ بود آیا مصرف را ادامه دهم .

    • دوست عزیز مصرف گانودرما قبل از هرچیز نیاز به بررسی کامل شرایط مصرف کننده و مشاوره تخصصی به اون فرد داره، طبیعتا اگر قبل از اقدام به خرید راهنمایی و مشاوره میکرفتین به شما گفته می‌شد به دلیل داشتن فشار خون اولا از طعم لاته استفاده بکنید و ثانیا مکمل‌های مربوطه در کنار این محصول رو هم تهیه بکنید.
      البته لازم به ذکره که ۱۲ روز زمان زیادی به حساب نمیاد و نواسانات این چنین تا ۲۰ الی ۴۰ روز اول مصرف تا یک حدیش طبیعیست اما به هر حال باز نیاز به بررسی داره
      لطفا جهت دریافت مشاوره ی تخصصی فقط با شماره ی قرار داده شده در داخل سایت تماس بگیرید و یا با همان شماره از طریق واتس اپ پیام دهید

  • سلام خسته نباشید من قهوه گانودرما تهیه کردم و دو تا از قهوه ها رو استفاده کردم فشارم پایین میاد می‌تونه تاثیر این قهوه ها باشه فشار بالا ۹و فشار پایین بین ۵ و ۶

    • برای پاسخ به این سوال ابتدا این مهم هست که چه طعمی و برای چه منظوری استفاده می کنید
      جهت مشاوره ی دقیق تر لطفا با شماره تلفن قرار داده شده در داخل سایت تماس بگیرید و یا با همان شماره از طریق واتس اپ پیام بدهید

  • سلام کسانی این قهوه را برای مواردی خواص به فروش میرسونند ..مثلا نازایی آیا تاثیر گذار است در نازایی و کم تحرکی مردان ؟

    • گانودرما دارو نیست که باعث درمان یا برطرف شدن کامل اختلالات بشه و به عنوان یک مکمل عذایی فقط میتونه باعث کمک به کنترل اختلالات بکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.