گانودرما و آکنه

گانودرما و آکنه

سلامت پوست مخصوصا پوست صورت، امروزه به عنوان یکی از مورد توجه ترین مسائل در دنیا شناخته میشود و به دلیل رابطه ی مستقیم و عمیقی که با موضوع زیبایی و مد دارد از اهمیت و جایگاه خاصی در دنیا برخوردار شده است و این حساسیت تا حدی افزایش پیدا کرده که بسیاری از افراد بیش از آنکه به سلامت جسمانی و اندامهای درونی خود اهمیت دهند به سلامت و کیفیت پوست خود اهمیت میدهند غافل از آنکه کیفیت و سلامت پوست هر فرد از جمله پوست صورت دقیقا بازتابی از کیفیت و سلامت درونی و داخلی بدن هر فرد میباشد.
عوامل مختلفی میتواند بر سلامت پوست تاثیرگذار باشد؛ اختلالات و مشکلات عروقی و بیماریهای کبد از جمله تاثیر گذار ترین عوامل درونی بر پوست صورت و بدن هستند.
آکنه نیز از جمله اختلالاتی است که میتواند بر کیفیت و سلامت پوست تاثیرگذار باشد که در ادامه به بررسی گانودرما و آکنه پرداخته و علاوه بر آشنایی بیشتر با ماهیت آکنه، از تاثیر گانودرما بر آکنه نیز اطلاعاتی را کسب خواهیم کرد.

گانودرما چیست

گانودرما نام یک قارچ کمیاب با خواص فراوان است که به دلیل دارا بودن مولفه های ویژه، امروزه در دنیا کاربرد فراوانی در زمینه ی سلامتی و طب گیاهی پیدا کرده است و عضو اصلی رژیم غذایی افراد بسیاری در سرتاسر دنیا میباشد که یا برای افزایش راندمان در فعالیتهای ورزشی خود یا برای پیشگیری از بیماریهای مختلف و یا برای سرعت بخشیدن به فرآیند درمانی خود ناشی از یک بیماری مشخص، اقدام به مصرف آن میکنند.

بیماری آکنه چیست

پیش از بررسی موضوع گانودرما و آکنه لازم است درباره خود آکنه اطلاعاتی کسب کنید. آکنه معمولا شبیه نوک یک کوه یخی نشان دهنده ی دیگر مشکلات و عدم سلامتی درونی بدن است. به همین خاطر است که درمان های معمول صرفا یک درمان موقتی محسوب می شوند. در واقع این درمان ها فقط به نشانه های ظاهری می پردازند و دلیل ریشه ای را نادیده می گیرند.

طب سنتی چین روی “حرارت” بدن تاکید بسیاری می کند، خصوصا حرارت کبد که یکی از دلایل اصلی این بیماری است. برخی از مهمترین عوامل موثر در بالا رفتن حرارت بدن شامل موارد زیر است :

  • قرار گرفتن بیش از حد زیر نور خورشید
  • خواب دیر هنگام شبانه
  • مصرف غذاهای سرخ شده، کبابی و تند
  • کم نوشیدن آب
  • خشم و استرس

دومین دلیل آکنه عدم توازن هورمونی خصوصا در میان نوجوانان است و دلیل سوم انباشت مواد سمی در بدن است.
خوب است بدانید که یکی از مهمترین نشانه های عدم سمزدایی درست بدن یبوست میباشد زیرا اگر یبوست دارید، روده ها سم موجود در مدفوع را دوباره جذب بدن می کند. این سموم از طریق جریان خون وارد قسمت های مختلف بدن می شوند و اگر به صورت برسند باعث بروز آکنه می شوند. حال با شناختی که از این بیماری پیدا کردید با دید بازتری متوجه تاثیر گانودرما بر آکنه خواهید شد.

گانودرما و آکنه

یکی از مناسب ترین و بهترین گیاه دارویی برای آکنه و همچنین سم زدایی خون و کبد، گانودرما میباشد.

تاثیر گانودرما بر آکنه

این گیاه به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ژرمانیوم ارگانیک و دیگر مواد معدنی موجود در گانودرما قابلیت سم زدایی بالایی دارد. به همین خاطر است که مصرف گیاه گانودرما پوست شما را صاف تر و شفاف تر می کند.
لازم به ذکر است که طی فرایند سم زدایی سموم اضافی از طریق پوست (بعضا به شکل جوش) دفع می شوند و به همین خاطر امکان دارد آکنه بیشتری روی پوست مشاهده شود. اما بعد از تکمیل سمزدایی، آکنه بصورت خودکار کاهش پیدا می کند. این یک فرایند کاملا نرمال است.
بعلاوه، مصرف گانودرما می تواند جریان خون را بهبود بخشیده و سیستم ایمنی را تقویت کند. این کار در نهایت منجر به بهبود وضعیت آکنه می شود.

در لینکه زیر یکی از مقاله های دانشگاهی بین المللی در زمینه تاثیر گانودرما بر آکنه را مشاهده خواهید کرد:

اثر آنتی اکسیدانی گانودرما بر درمان آکنه

تهیه و مصرف گانودرما

امروزه گونه های مختلفی از قارچ گانودرما در نقاط مختلف دنیا از جمله کشور خودمون ایران شناسایی شده که اکثر آنها غیر قابل استفاده میباشند. در میان این گونه های شناخته شده گونه ی لوسیدوم ارزشمندترین و بهترین گونه ی قابل مصرف گانودرما میباشد و کشت آن نیز نیازمند تجهیزات بسیار گران قیمت و دقیق آزمایشگاهی است.

در کشور ما ایران درحال حاضر شرکت دکتر بیز تنها کمپانی میباشد که اقدام به فرآوری و توزیع گانودرما لوسیدوم آن هم به صورت کاملا استاندارد و با کسب دانش کافی در این زمینه کرده است.

خرید گانودرما

قهوه گانودرما

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری را به خود درگیر کرده است این است که قهوه گانودرما چیست؟ و چه تفاوتی با گانودرمای خالی (غیر فرآوری شده) دارد؟
برای پاسخ به این سوال باید گفت که قهوه گانودرما در اصل گانودرمای غنی شده با قهوه میباشد که در واقع بهترین روش مصرف گانودرما در دنیا است.
وجود کافئین، آنتی اکسیدان و سایر خواص طبیعی که در قهوه وجود دارد با قرار گرفتن در کنار گانودرما باعث بوجود آمدن خواص منحصر بفرد و جدیدی میشود که علاوه بر افزایش اثربخشی گانودرما، جذب آن را هم در بدن سریعتر میکند و عملکرد مطلوب تری از گانودرما را نمایش میدهد.

خرید قهوه گانودرما

کافه موکا گانودرما

کافه موکا گانودرما که در واقع ترکیب قهوه، گانودرما و کاکائو میباشد میتواند به شکل موثرتری بر اختلالات و مشکلات پوستی اثر بگزارد و باعث بهبود کیفیت و شرایط پوست نیز بشود.

صابون گانودرما و آکنه

از فرآورده های بهداشتی گانودرما میتوان به صابون دست و صورت گانودرما اشاره کرد که برای اولین بار توسط شرکت دکتر بیز و با جدیدترین متد روز دنیا تهیه شده است.
مصرف صابون گانودرما در کنار نوشیدن قهوه گانودرما نیز میتواند باعث افزایش سرعت بهبودی شرایط خارجی پوست گردد.

گانودرما و سایر بیماری ها

گانودرما به خاطر دارا بودن خواص و مولفه های فراوانی که دارد میتواند بر روی پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماری ها نیز اثر مطلوب و مثبتی داشته باشد که در زیر برخی از این بیماری ها آورده شده اند:

اطلاع از اخبار از طریق پیامک:




2 دیدگاه در “گانودرما و آکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.